Cirkelträning och löpningsångest

Det är helt galet vad man svettas när det är såhär varmt. Körde cirkelträning i gymmet idag med mest fokus på axlar, rygg och triceps. Körde sedan bålträning och en hel del stretching. Kunde inte sluta störa mig på en mupp på gymmet idag. Killen utstrålade verkligen uppmärksamhetskåthet, men jag fattar inte varför. Han var smal som en sticka och såg lika harmlös ut som ett grönt äpple. Ändå skulle han stå och skuggboxas och ha sig framför speglarna och ställa sig mindre än en halvmeter ifrån folk som körde sina övningar, nästan som att han sökte konfrontation. Ganska kul dock hur abrupt hans subtila kaxighet övergick i totalt fiasko när en av de större grabbarna på gymmet sa "hörrö flytta på dig innan vi krockar" och han ba "oj aha innan vi krockar *log nervöst och flög bak ett par meter*", jävla pajas asså. 

Cirkelpasset gick bra annars, det bestod av 6 skivstångsövningar utan vila enligt följande modell: 

8 x bakåtvända bicepscurl 
8 x stående rodd 
8 x halva marklyft 
8 x militärpress framför 
8 x militärpress bakom 
8 x axeldrag 

Sen var det 60 sekunders vila och totalt körde jag 6 omgångar enligt den modellen. Därefter var det rodd och mark-kombinationer samt biceps och axelkombinationer. Sist körde jag magen. 

Efter det var det dags för dagens löprunda och jag tänkte bara köra ett riktigt intensivt 2.5-kilometersvarv. Jag var riktigt sliten i kroppen och väldigt hungrig/låg på energi efter viktpasset så det kändes rätt lagom med en kortare sträcka. När jag kört ungefär 2 km och bara har sista 500 kvar märker jag att bron jag ska gå över tydligen är under lagning och är helt avstängd samt saknar en stor bit mark. Då var det bara att vända om och göra sin ca. 2.5 km runda till ungefär en halvmil istället. Var riktigt jävla sliten efter den rundan faktiskt. 

Juste jag tänkte rekommendera en jävligt bra dokumentär jag såg nyligen om en av mina absoluta favoritfighters och idrottsmän, Mike Tyson. Filmen heter kort och gott "Tyson" och är i princip Mike Tysons liv och karriär från Mike Tysons perspektiv. Riktigt bra och personlig dokumentär.


Kommentarer
Postat av: Lina

Hittade precis hit, riktigt bra blogg!

Måste fråga, du som dricker super gainer pro efter träningen, bör man ta extra vitargo efter träningen också, trots att den innehåller det redan?



Tacksam för svar! Fortsätt uppdatera vettja!

2010-02-13 @ 00:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0